vineri, 27 ianuarie 2012

Exercitiile de sarit coarda fac corpul suplu si il mentin in forma

Oamenilor sedentari le sunt recomandate cateva serii de exercitii specifice de saritura cu coarda care ard multe calorii si care ii pot mentine in forma. Acest gen de miscare nu este indicat celor care au probleme cu inima sau probleme mai severe de astm.

Pentru mentinerea in forma se recomanda sa se faca miscare dimineata si seara (cu minim doua ore inainte de culcare), cate 10 - 15 minute. Rezultatul este un tonus muscular mult imbunatatit.

Exercitiile cu rezultate foarte bune sunt urmatoarele:

1. Stand in pozitie verticala, cu picioarele lipite, se sare peste coarda, trecand coarda cu ajutorul mainilor pe sub picioare, timp de cateva minute.

2. Se sare coarda alternand picioarele, cateva minute.

3. Primele doua exercitii efectuate sarind coarda in sens invers.

4. Din pozitia culcat pe spate, cu coarda trecuta pe sub talpi (eventual indoita in doua), se trage de capete cu mainile in timp ce se impinge cu talpile in coarda, asa incat mainile opun rezistenta picioarelor si invers.

5. Cu picioarele putin departate, in pozitia verticala, se sare coarda alternand picioarele si indoind cate de mult posibil genunchii in asa fel incat fiecare calcai sa atinga posteriorul.Exercitiile de sarit coarda fac corpul suplu si il mentin in forma

6. Se repeta exercitiul anterior cu ambele picioare apropiate.

7. Acelasi exercitiu, sariturile efectuandu-se cu picioarele apropiate si indoite spre piept.

Exercitile se continua in functie de rezistenta fiecaruia, pe intervalul a cateva minute fiecare.

Se recomanda efectuarea exercitiilor in ordinea prezentata, prin cresterea complexitatii lor si nu este indicat sa se treaca de la un exercitiu la altul numai daca cel incheiat a fost executat corect.

Exercitiile cu coarda au multe avantaje. Unul dintre ele este arderea caloriilor intr-un timp foarte scurt. Coarda nu necesita conditii deosebite de depozitare, putand fi pastrata chiar si intr-un sertar, locul in care se efectueaza miscarea fiind usor de ales: acasa, in aer liber sau la sala, si nu implica cheltuieli cu echipamentul sau alte cheltuieli suplimentare.

Deci, avem destule argumente sa alegem acest mijloc de a slabi. In rest ne ramane doar sa gasim vointa de a practica acest sport.

Mult succes!

Niciun comentariu:

Trimiteţi un comentariu